You are currently viewing Jak założyć kanał na YouTube i odnieść sukces?

Algorytm YouTube to pierwsza rzecz, którą warto zrozumieć przed założeniem konta. To, w jaki sposób wyszukujemy interesujące nas video, jest ważne dla twórców filmów.

YouTube – jak to działa?

Algorytm dopasowuje filmy do zainteresowań odbiorcy. Próbuje zasugerować multimedia pochodne, spójne lub zbliżone do preferencji odbiorcy, na podstawie tego na jakich stronach bywa, co ogląda i jak długo użytkownik to robi. To ważne, ponieważ zawartość filmów nie może być inna (jeżeli chcemy, aby nasze filmy były wyszukiwane) niż treści, jakich poszukują nasi przyszli widzowie.
Dlatego od początku trzeba zastanowić się, DO KOGO będziemy kierować swoje filmy.

Grupa docelowa

Oczywiście, w trakcie nagrań, wraz z rozwojem kanału, grupa docelowa może się zawężać lub rozszerzać.
Warto jednak mieć na uwadze od początku KTO BĘDZIE CIESZYŁ SIĘ Z NASZEJ WIEDZY i czego rzeczywiście do szczęścia potrzebuje, jakie kwestie go nurtują, jakie ciekawostki są dla niego wartościowe, z czym mierzy się na co dzień.

Podczas planowania tematów na kanał, warto wpisać również kilka takich zaskakujących, nieoczywistych. Czasami video eksperymenty stają się topowymi video.

Algorytm YouTube

Dlaczego to ważne? Ponieważ YT analizuje dane wszystkich filmów. Pod uwagę bierze tytuł, miniatury (thumbnails), opisy, poziom zadowolenia widzów (komentarze i długość oglądania).
Jeżeli to wszystko pokryje się z Twoją grupą docelową, to naturalną rzeczą będzie, że Twój kanał zasubskrybuje więcej użytkowników. Stanie się popularny oraz lepiej zoptymalizowany dla algorytmu wyszukiwania.
Jeżeli algorytm jest zadowolony, poleca Twoje filmy automatycznie innym osobom o podobnych preferencjach zapotrzebowania na podobne treści. 

Algorytm to jednak nie jest kluczowa sprawa, którą każdy twórca powinien się martwić. Lepiej skupić się na tym, czego potrzebują Twoi odbiorcy. Algorytm załapie wtedy naturalnie Twój kanał.

Czego potrzebują odbiorcy?

Czasami zdarza się, że wymyślasz super temat, jednak Twój film nie zbiera tylu kliknięć, ile sobie wymarzyłeś. Nic nie szkodzi. Filmy i tematy mają swoją sezonowość. Widzowie czasami przestają oglądać jakiś kanał, aby wrócić do niego za kilka miesięcy. 

Porady – Jak działać na YouTube?

  • W trakcie rozwoju kanału, warto zaglądać na YouTube analytics kanału i na źródła wizyt, a słowa klucze pomogą ustalić takie programy jak: Google serach console, www.keywordtool.io, Google Adwords Keyword Planer, Google Adwords Keyword Planer, Trendy Google oraz Twoje doświadczenie i intuicja. 
  • Tytuły filmów nie powinny być zbyt długie. Mają przykuwać uwagę lub posiadać słowa klucze, które interesują klientów.
    Nie jest prawdą, że to JEDYNY sposób, aby zdobyć uwagę i przychylność algorytmów (i widzów). Jednak jest to jeden z najważniejszych powodów kliknięcia w video. 
  • Maksymalnie 2 akapity, słowa klucze, ciekawa i zaskakująca treść lub najczęściej zadawane pytanie w wyszukiwarce. Eksperymentuj i inspiruj się od innych twórców. 
  • W opisach filmów również używaj słów kluczowych oraz potencjalnych pytań, które mogą zadawać Twoi odbiorcy w wyszukiwarce Google
  • Modne słowo CLICBITE oznacza tytuł, który jest klikalny. Czasami twórcy naginają prawdę w nazwaniu video tylko po to, aby podwyższyć popularność swojego kanału. Takie wielokrotne postępowanie może narazić Cię na utratę fanów. 
  • Tytuły to nie wszystko. Ważne są również wyczerpujące opisy. Nie zostawiaj tam tylko linków! Przejrzyj, jak to wygląda u dużych influencerów, zainspiruj się!

Co musisz teraz zrobić?

  1. Zdefiniuj, do kogo chcesz docierać?
    Kto będzie Cię oglądał i słuchał?
  2. Czego te osoby będą potrzebować?
    Z czym na co dzień się borykają?
  3. Jakie będą słowa klucze, które przyciągają Twoich odbiorców?
    Wypisz przynajmniej 10 słów kluczowych. 
  4. Przygotuj pierwsze 20 tytułów. To nie muszą być tytuły, których nie zmienisz w trakcie nagrań. Ważne, aby był pierwszy koncept.
    Pamiętaj o słowach kluczach. Przynajmniej 5 z nich niech będzie totalnym eksperymentem (jeśli oczywiście masz jakieś pomysły, nic na siłę).
  5. Wybierz spośród nich pierwsze 5 filmów, które nagrasz w pierwszej kolejności, a resztę ułóż w dowolnej kolejności. 

Jeśli potrzebujesz pomocy w rozwoju swojego kanału YouTube skontaktuj się z mną. Wirtualne asystentki znacząco mogą pomóc w usprawnieniu docierania do nowych odbiorców Twojego kanału!

Zapoznaj się z moją ofertą.

Podziel się tym tekstem
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Dodaj komentarz